Citatet:

"Et land, der accepterer abort, lærer ikke sit folk at elske, men anvender vold for at få, hvad det ønsker sig. Det er derfor, at den største ødelægger af kærlighed og fred, er abort." Moder Teresa

29 november 2013

Mændenes abort

Jo mere jeg tænker over det, jo mere klart står det for mig, at den fri abort er mændenes opfindelse. Mændene har naturligvis skubbet nogle naive rødstrømper og karrierekvinder foran sig, men det er først og fremmest mænd, der glæder sig over den fri abort og ikke vil af med den igen.

Mænd vil gerne kunne dyrke sex med kvinder uden at behøve at tænke på, at der kan følge besvær eller udgifter med i form af et barn. De vil gerne have en åben bagdør, hvis det "går galt", og den fri abort er netop den bagdør.

De færreste kvinder har i udgangspunktet lyst til at abortere det barn, de bærer på, men de lader sig presse og overtale til det - af mænd. De vælger aborten, fordi det er den nemme løsning, vores samfund tilbyder dem. Først bagefter finder de ud af, at det ikke er så nemt, ja, at det faktisk slet ikke er nogen løsning for dem, men kun for manden.

Barnet mister livet, manden ånder lettet op, og rigtig mange kvinder sidder tilbage med fortrydelse og sorg. Den fri abort er ikke spor fri. Den er i virkeligheden bare en sofistikeret form for kvindeundertrykkelse.

Jeg skammer mig på mit køns vegne. Kun en usling presser en kvinde til abort. En rigtig mand tager ansvar!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar